Una jornada de voluntariat per continuar millorant els espais de Xera

Fa uns dies vam comptar amb la col·laboració de l’equip de Marsh en una jornada de voluntariat corporatiu que ens va permetre avançar en la millora de diferents espais de l’entitat. Al llarg del dia es va actuar en tres ubicacions. D’una banda, al local de Rambla, un espai que ha acollit bona part de les activitats de Xera durant els darrers anys i que properament deixarem. També es van fer tasques de manteniment i adequació a l’espai d’Olivereta, on desenvolupem activitats amb infants, joves i gent gran gràcies al conveni amb la Fundació Jordi Sierra i Fabra.

La tercera intervenció es va centrar en el nou espai de Riera d’Escuder. Encara queda feina abans de poder-lo posar en marxa, però la jornada va permetre fer un primer pas important en la seva adequació. La previsió és que aquest nou espai pugui començar a acollir activitats durant els pròxims mesos. Les actuacions a Rambla i Olivereta han quedat completades, mentre que els treballs a Riera d’Escuder continuaran durant les properes setmanes.

Des de Xera volem agrair a l’equip de Marsh el temps dedicat i la predisposició mostrada durant tota la jornada. Sovint, quan es parla de voluntariat corporatiu, es posa el focus en les hores aportades. Però per a entitats com la nostra, el valor principal és un altre: poder comptar amb persones que decideixen implicar-se en projectes que formen part de la vida quotidiana del barri. La participació de les empreses en iniciatives socials acostuma a associar-se a la responsabilitat social corporativa, però també és una manera de connectar amb la realitat del territori i conèixer de prop les necessitats i els projectes que s’hi desenvolupen.

Aquest tipus de col·laboracions ens permeten millorar equipaments, adequar espais i destinar més recursos a allò que és essencial: l’acompanyament a infants, joves, persones grans i persones amb diversitat funcional. Per això valorem especialment jornades com aquesta. Per la feina feta, però també perquè reforcen la relació entre organitzacions que, des d’àmbits diferents, comparteixen la voluntat de contribuir positivament al seu entorn.

Gràcies a totes les persones de Marsh que hi vau participar.

caCatalan